مهاجرت به فرانسه

• مهاجرت به فرانسه

تاریخ : ۹۷/۰۳/۰۹

اگر به شما بلیطِ یک سفر بدهند و قرار باشد مقصدِ سفر را خودتان تعیین کنید، انتخابِ شما چیست؟! آمریکا؟! کانادا؟! اسپانیا؟! چین؟! شاید تابحال به این موضوع فکر نکرده‌اید؛ اما بد نیست که بدانید بیشترِ گردشگران جهان کشور فرانسه را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند.

طبق آمار رسمی، در جدول رتبه‌بندی کشور‌ها در جذب توریست و کسب درآمد از صنعت توریسم، فرانسه در صدر جدول قرار دارد و پس‌از آن کشور‎های اسپانیا، چین و ایالات‌متحده آمریکا در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. پس، به فرانسه می‌رویم!

سفر به فرانسه را از شهر پاریس شروع می‌کنیم. ابتدا به یک آژانس هواپیمایی مراجعه می‌کنیم تا بلیط رفتن به پاریس را تهیه کنیم. چیزی که مشاهده می‌کنیم فراتر از انتظارات ماست! قیمت بلیط‌ها از 828,600 تومان تا 18,267,300 تومان متغیر است! در واقع اگر بخواهیم با یک پرواز first class توسط هواپیمایی امارات سفر کنیم، باید برای رفت و برگشت خود بیست و نه میلیون تومان کنار بگذاریم! ترجیح می‌دهیم به پرواز economy هواپیمایی اوکراین قناعت کنیم تا بیشتر هزینه‌ها را برای گردش در فرانسه در نظر بگیریم!

ظهر یک روز آفتابی به پاریس رسیدیم. به سمت هتل محل اقامت خود حرکت کردیم. این هتل که "چهار فصل جورجیا وی" (Four Seasons Hotel George V Paris) نام دارد، یکی از بهترین هتل‌های شهر پاریس است. هزینه‌ی هر شب اقامت در این هتل 3,200,000 تومان است.

Four Seasons Hotel George V Paris

پس از صرف یک نهار مفصل، به سمت برج ایفل راه افتادیم. از هتل تا برج ایفل با پای پیاده حدودا هفده دقیقه راه بود. هرچه از شکوه این بنا بگوییم کم است! در نگاه اول این برج فلزی شما را مبهوت عظمت خود می‌کند. این برج که 324 متر ارتفاع دارد، زمانی بلندترین برج جهان نام داشت. امروزه سالانه 7 میلیون نفر از برج ایفل دیدن می‌کنند که بدین ترتیب این برج پربازدیدترین اثر در جهان لقب می‌گیرد. قیمت بلیط ورودی برج ایفل تا طبقه‌ی دوم ۷ یورو بود. در کنار ایفل عده‌ای مشغولِ انداختنِ عکس یادگاری بودند و عده‌ای دیگر گرمِ صحبت با همراهِ خود. ما هم پس از گرفتنِ چند عکس به عنوان یادگار، ایفل را به مقصد کلیسای نوتردام ترک کردیم.

برج ایفل

پیاده‌روی در پاریس یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحاتِ دنیاست! به همین علت، این بار هم قدم‌زنان به سمت کلیسا حرکت کردیم. حدودا 24 دقیقه تا کلیسا راه بود. قیمت بلیط ورودی کلیسا ۱۰ یورو بود. کلیسای نوتردام که در میانه‌ی رود سِن قرار دارد، در جزیره‌ی "ایل دو لا سیته" (Île de la Cité) واقع شده‌است. من همه‌ی کلیسا‌های جهان را ندیده‌ام، اما قطعا نوتردام یکی از زیبا‌ترین‌های آن‌هاست! معماری بی‌نظیر کلیسا می‌تواند شما را ساعت‌ها مجذوب خود کند؛ طوری که هرگز متوجه نخواهید شد ساعتِ 6 بعدازظهر رسیده است و شما هنوز در کلیسا هستید!

کلیسای نوتردام پاریس

به علت این که زمانِ بسیار کمی برای ما باقی‌مانده‌است، این بار با تاکسی به خیابان شانزلیزه رفتیم. از کلیسا تا شانزلیزه حدودا 15 دقیقه راه بود. کرایه‌ی تاکسی تا این خیابان 9 یورو شد. به عقیده‌ی فرانسوی‌ها، شانزلیزه زیباترین خیابان جهان است و حتی آن را la plus belle avenue du monde (یعنی زیباترین خیابان جهان) می‌نامند. شانزلیزه که در شمال‌غربی پاریس واقع شده‌است، منطقه‌ی بالای شهر پاریس و منطقه‌ی اعیان‌نشین محسوب می‌گردد. ابتدای خیابان میدان "کنکورد" و انتهای آن میدان "شارل دوگل" است. شاید برای کسی مثل من، هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از نوشیدن یک فنجان قهوه در یکی از کافه‌تراس‌های خیابان شانزلیزه نباشد!

خیابان شانزلیزه و طاق پیروزی

پس از صرف قهوه، به سمت "طاق پیروزی" حرکت کردیم. این طاق در انتهای خیابان شانزلیزه و در میدان شارل دوگل قرار دارد و عده‌ای آن را با عنوان "تاج خیابان شانزلیزه" می‌شناسند. این طاق به دستور ناپلئون  و به عنوان نمادی برای پیروزی‌هایش ساخته شده‌است. همچنین، این طاق یادبودی است برای سربازانی که در طول تاریخ جان خود را در راه فرانسه فدا کرده‌اند. در زیر طاق همیشه آتشی روشن است که این آتش برای یادبود یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول است که در زیر طاق دفن شده‌است. نمای خیابان شانزلیزه در شب، از روی تراس این طاق بی‌نظیر است.

پس از یک روز بی‌نظیر، حال باید به هتل برگردیم و استراحت کنیم تا آماده‌ی فردا شویم.

امروز، آخرین روز از اقامت دو روزه‌ی ما در پاریس است. هنوز مکان‌های دیدنی بسیار زیادی برای گشت‌‌وگذار باقی‌مانده‌است، اما چقدر حیف که طولِ سفر کوتاه است! امروز باید به موزه‌ی لوور برویم.

از هتل تا موزه حدودا 15 دقیقه راه بود. کرایه‌ی تاکسی تا موزه 9 یورو شد. قیمت بلیط ورودی موزه 15 یورو بود. از موزه‌ی لوور زیاد شنیده‌ایم، اما "شنیدن کی بود مانند دیدن"! حداقل نیمی از شاهکار‌های هنری جهان در این موزه قرار دارند. از تابلوی "مونالیزا" (اثر لئوناردو داوینچی) گرفته تا بخش‌هایی از تخت‌جمشید. همه‌ی طول روز در موزه بودیم؛ با این حال، نتوانستیم از همه‌ی قسمت‌های آن بازدید کنیم! آخرین روزِ حضور در پاریس هم بدین شکل سپری شد. فردا قرار است به مارسی سفر کنیم.

موزه لوور پاریس

با پرواز ایر فرانس به مارسی رفتیم. قیمت بلیط 521,000 تومان بود. از فرودگاه "اورلی" پاریس در ساعت 17:00 حرکت کردیم و پس از یک ساعت و ربع، در ساعت 18:15 به فرودگاه "پروانس" مارسی رسیدیم. مارسی شهری بندری و دومین شهر پر‌جمعیت فرانسه است که در جنوب این کشور قرار دارد. این شهر که در کنار دریای مدیترانه قرار دارد، بزرگترین بندر این دریا نیز است. شب را در هتل C2 گذراندیم. هزینه‌ی یک شب اقامت در این هتل 1,139,000 تومان است.

هتلC2

اولین مقصد ما در مارسی، بندر ویوکس (vieux) است. این بندر که مهم‌ترین منطقه‌ی مارسی به حساب می‌آید، قدمتی حدودا 600 سال قبل از میلاد مسیح دارد. مشهور‌ترین داستان درباره‌ی این بندر زندانی شدنِ "کنت منتکریستو" به علت طرفداری از "ناپلئون بناپارت" در این جزیره است. با یکی از قایق‌های سفید رنگی که در کنار ساحل لنگر گرفته‌بود، به دریا زدیم و اطراف مارسی را گشتیم.

vieux

نزدیک ظهر بود. برای صرف نهار به رستوران Une Table au Sud (یک میز در جنوب) رفتیم. فاصله‌ی ویوکس تا رستوران به صورت پیاده 10 دقیقه بود. یکی از علل شهرت مارسی به دلیل غذاهایی نظیر سوپ ماهی و راتاتویی است. ما هم بنا را بر شهرت گذاشتیم و نهار راتاتویی سفارش دادیم.

Une Table au Sud

پس از صرف نهار به دهکده باستانی Jublains رفتیم. این دهکده یک نمونه‌ی عالی از زندگی انسان‌های اولیه است. هنگام قدم زدن در این دهکده، به خوبی می‌توانید حس کنید که زمانی رومیان در آنجا حضور داشتند. یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های رومیان، آمفی‌تئاتر می‌باشد که اتفاقا در زمان حضور ما گروهی در حال اجرای تئاتر در آنجا بودند.

دهکده باستانیJublains

پس از Jublains به قلعه ایف (Château d'If) رفتیم. این قلعه همان زندانی است که در ابتدا عرض کردم؛ همان زندانی که "کنت منتکریستو" در آن محبوس شد. علاوه‌بر زیبایی‌های ذاتی قلعه، سیاه‌چال معروف داستان "کنت منتکریستو" در کتاب "الکساندر دوما" گردشگران زیادی را به این قلعه می‌کشاند.

قلعه ایف

قصر لوشان (The Palais Longchamp) آخرین بنایی است که در فرانسه بازدید کردیم. قصر لون لوشان در واقع بنایی است برای یادبود از حرکتی که مردم مارسی برای مبارزه با بحران آب در سال 1835 انجام دادند. در این حرکت، کانالی از رودخانه‌ی دورانس حفر شد تا آب را به شهر هدایت کند.

قصر لوشان

کلمات کلیدی
    فرانسه - اروپا - پاریس - زبان فرانسوی -
    جهت درج نظر و ورود به سیستم اینجا کلیک کنید
کاملترین و مجرب ترین مدرسین زبان انگلیسی، زبان فرانسوی، زبان ایتالیایی، زبان آلمانی، زبان ترکی استانبولی، زبان هلندی، زبان سوئدی، زبان هندی، زبان روسی در ایران